sakrament małżeństwa

Narzeczeni pragnący zawrzeć sakramentalny związek małżeński zgłaszają się przynajmniej 3 miesiące przed planowanym ślubem w biurze parafii zamieszkania. Termin ślubu należy uzgodnić z dużo większym wyprzedzeniem by mieć pewność, że nie koliduje z innymi zajęciami lub akcjami parafialnymi.

Narzeczeni przynoszą ze sobą:
• Świadectwo chrztu – aktualne, nie starsze jak trzy miesiące,
• Świadectwo ukończenia katechezy z zakresu szkoły średniej
• Dowody osobiste narzeczonych
• Świadectwo ukończenia katechezy przedmałżeńskiej*
• Zaświadczenie o uczestnictwie w trzech spotkaniach w Poradni Rodzinnej *
• W wypadku zawierania małżeństwa konkordatowego należy do biura parafialnego dostarczyć na czas dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego* o braku przeszkód cywilnych do zawarcia małżeństwa (USC wydaje taki akt zazwyczaj po 30 dniach od zgłoszenia)
• Jeżeli kandydaci zawarli już związek cywilny przedstawiają stosowny akt; w wypadku wdowców i wdów konieczny jest również akt zgonu małżonka
• W przypadku, gdy sakrament małżeństwa będzie udzielony na postawie licencji (przygotowanie i protokół sporządzany był w innej parafii), licencję i dokumenty z USC dostarczamy do parafii na miesiąc przed datą sakramentu małżeństwa.

  • – dokumenty te mogą być w trakcie „załatwiania” i dostarczone później – przed datą ślubu.

Termin spotkania w biurze parafialnym należy ustalić z proboszczem Parafii najlepiej po Mszy św. Spotkanie i spisanie protokołu przedmałżeńskiego wymaga obecności obu narzeczonych i trwa zazwyczaj co najmniej godzinę dlatego termin każdorazowo ustalany jest indywidualnie.